Prijave za kup produljene do 31. ožujka,broj ekipa na završnici kupa povećan na 32
Napisao: Željko Đođo
Izvršni odbor Hrvatskog pikado saveza u proteklih je mjesec dana održao dvije sjednice, a jedna od glavnih tema o kojima se raspravljalo bilo je kup natjecanje. S obzirom da je promijenjen termin završnice kupa RH, odnosno od ove godine će se završnica igrati na kraju tekuće sezone, a ne na početku nove kao do sada, raspravljalo se o još nekim prijedlozima kako bi se unaprijedilo to natjecanje.
Već je ranije objavljeno da će se završnica kupa RH za ovu sezonu održati 14. lipnja 2014. u Poreču, dakle u sklopu Europskog prvenstva. Ranije objavljeni krajnji rok županijskim savezima za prijavu kup natjecanja bio je 1. veljače 2014., ali nakon reakcija iz nekoliko saveza Izvršni odbor je na posljednjoj sjednici odlučio da se taj rok pomakne na 31. ožujka. Dakle novi rokovi vezani uz kup natjecanje za sezonu 2013/14.:
– prijava kup natjecanja: čim se započne s natjecanjem, a najkasnije do 31. ožujka 2014.
– objava tablice s brojem ekipa na završnici kupa po županijskim savezima: 11. travnja 2014.
– Završnica kupa RH 2013/14.: 14. lipnja 2014. (SD Žatika, Poreč)
U nastavku slijede ostale važne odluke Izvršnog odbora.
POVEĆANJE BROJA EKIPA NA ZAVRŠNICI KUPA RH SA 24 NA 32
Budući je u posljednjih nekoliko godina porastao broj županijskih pikado saveza, a samim time i ukupan broj ekipa koje sudjeluju u Kup natjecanju, javlja se potreba da se poveća broj ekipa na završnici kupa RH. Stoga je predloženo da se sa sadašnje 24, broj ekipa na završnici kupa RH poveća na 32.
Naime samo u posljednje dvije sezone pokrenuta su ligaška natjecanja u četiri nova županijska saveza (u sezoni 2011/12. u Zadarskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, u sezoni 2012/13. u Krapinsko-zagorskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji). Budući je trenutačno aktivno 16 županijskih saveza, ukoliko svi prijave kup natjecanje to bi značilo da bi 16 mjesta biti rezervirano samo za po obaveznog jednog predstavnika iz svakog županijskog saveza. Stoga Izvršni odbor smatra da je idealni ukupni broj sudionika na završnici kupa 32 ekipe.
Izvršni odbor je donio odluku da se povećava broj ekipa koje sudjeluju na završnici kupa RH sa 24 na 32 ekipe. Ovo se odnosi na završnicu kupa RH u muškoj i u ženskoj konkurenciji.
UKIDANJE SANKCIJE HPS-a PREMA ŽUPANIJSKIM SAVEZIMA ZA NEDOLAZAK EKIPA NA ZAVRŠNICU EKIPNOG PH ILI ZAVRŠNICU KUPA
Dosadašnja praksa po kojoj su se županijski savezi sankcionirali od strane HPS-a za slučaj nedolaska njihovih ekipa na završnicu kupa RH ili na ekipno prvenstvo Hrvatske (50% manje ekipa na sljedećoj završnici ako se ne pojavi nijedna ekipa, 25% manje ako se pojavi nepotpuni broj ekipa), pokazala se kao loše rješenje. Iznesen je prijedlog da HPS više ne izriče takve sankcija prema županijskim savezima već da se njima samima prepusti da sankcioniraju svoje ekipe koje se ne pojave na završnici nekog natjecanja.
Izvršni odbor je donio odluku da se ukida sankcija HPS-a kojom se smanjivao broj ekipa županijskim pikado savezima za slučaj nedolaska njihovih ekipa na završnicu kupa RH ili na ekipno prvenstvo Hrvatske. Umjesto toga prepušta se županijskim savezima da sankcioniraju ekipe koje se na pojave na završnici nekog natjecanja.
KLUB ODGOVORAN ZA EKIPE I IGRAČE
Pojavila se potreba za definiranjem kluba kao subjekta koji je odgovoran za sve svoje ekipe, odnosno za sve igrače koji su registrirani za te ekipe (isključivo u situacijama kada igrači nastupaju kao dio ekipe, dakle na svim ekipnim natjecanjima). To znači da bi se sve odluke koje su se do sada vezivale isključivo za ekipu ili igrača, odnosile i na klub kojemu pripada ta ekipa ili igrač.
Potreba za ovakvom definicijom nastala je zbog brojnih primjera u kojima se ekipa kojoj se izrekne neka disciplinska mjera, sljedeće sezone jednostavno ne prijavi za natjecanje, a isti igrači se prijave za ekipu pod nekim drugim imenom, ili se raspodjele u više različitih ekipa. Na taj se način mogla izbjeći većina izrečenih sankcija.
Definiranjem kluba kao odgovornog subjekta to bi se spriječilo, odnosno klub bi bio taj koji je odgovoran za ispunjenje određene sankcije. Npr. ako se nekom igraču za prekršaj na ekipnom natjecanju izrekne sankcija koja uključuje plaćanje novčane kazne, odgovornost za izvršenje te sankcije prebacuje se na klub čiji je igrač član. Isto se odnosi i na ekipe.
Izvršni odbor je donio odluku da se u Natjecateljski pravilnik unese odredba kojom se klub definira kao subjekt koji je odgovoran za sve svoje ekipe, odnosno za sve igrače koji su registrirani za te ekipe u situacijama kada igrači nastupaju kao dio ekipe, dakle na svim ekipnim natjecanjima.
PROMJENA DEFINICIJE ROKA ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE ZA LIGAŠKO NATJECANJE
Istaknuto je kako postojeća definicija prema kojoj županijski pikado savezi imaju rok od 15 dana nakon početka ligaškog natjecanja za dostavu dokumentacije stvara velike probleme u provjeri ispravnosti, što dovodi u pitanje regularnost natjecanja. Direktna posljedica je to da se sve češće događa da novi igrači koji nisu dostavili potrebnu dokumentaciju (Zahtjev za registracijom natjecatelja i kopija osobne iskaznice), što znači da nemaju uvjete za registraciju, već počnu nastupiti za svoje ekipe.
Isto se događa s ekipama, npr. neka ekipa ne bi smjela nastupiti u ligaškom natjecanju dok se provjerom ne utvrdi da na prijavnici imaju najmanje četvoricu igrača koji ispunjavaju uvjete za registraciju, što je minimalni broj igrača koji ekipa može prijaviti. Sada se može dogoditi da ekipa koja ima prijavljenu četvoricu igrača, od kojih samo jedan ima uvjete za registraciju, odigra po nekoliko kola prije nego što se utvrdi da ta ekipa nema pravo nastupa (sve dok ne dostave potrebnu dokumentaciju za igrače).
Stoga je predloženo da se rokovi za prijavu ligaškog natjecanja definiraju na sljedeći način:
– obaveza svakog županijskog saveza je 24 sata prije početka ligaškog natjecanja, tj. prve odigrane utakmice, HPS-u dostaviti:
1) kompletnu dokumentaciju za ligaško natjecanje (prijavnice svih ekipa, za nove igrače Zahtjev za registracijom i kopija osobne iskaznice);
2) popis svih liga koje će igrati te sezone s imenima ekipa koje u tim ligama sudjeluju;
3) kompletan raspored natjecanja s datumima odigravanja kola i parovima za svako kolo;
4) sustav doigravanja u svim ligama koji će se primjenjivati te sezone, kao i broj ekipa koje prelaze u viši odnosno ispadaju u niži rang natjecanja te jasno definirane kriterije kako se popunjavaju lige u višem rangu (prema poretku na tablici na kraju regularnog dijela sezone ili nakon doigravanja).
Izvršni odbor je donio odluku da se u Natjecateljski pravilnik unese gore navedena definicija rokova za prijavu ligaškog natjecanja.
ODREĐIVANJE KATEGORIJE ZA JUNIORE
Pravilima je definirano da se juniorima ne dodjeljuje kategorija na osnovu lige u kojoj nastupa ekipa za koju su registrirani, već im se kao kategorija upisuje J (juniori) sve dok imaju taj status. To znači da igrač koji ima status juniora može npr. jedne sezone nastupati za ekipu u Prvoj ligi, a sljedeće sezone za ekipu u Trećoj ligi (identično je i sa ženama koje imaju kategoriju D ili dame). Ali nije bilo definirano koju kategoriju će juniori imati u prvoj seniorskoj sezoni. Nakon rasprave je usvojena sljedeća definicija:
Izvršni odbor je donio odluku da se u Natjecateljski pravilnik unese odredba prema kojoj se junioru u prvoj seniorskoj sezoni dodjeljuje kategorija na osnovu lige u kojoj je nastupala ekipa za koju je bio registriran u zadnjoj juniorskoj sezoni. Ukoliko junior nije bio registriran niti za jednu ekipu, onda će u prvoj seniorskoj sezoni imati status igrača 3. kategorije.
DONOŠENJE ODLUKA O OSNIVANJU ORGANIZACIJSKOG ODBORA EP 2014. POREČ TE STRUČNO SPORTSKO PROGRAMSKOG POVJERENSTVA HPS-a
Budući je Europsko prvenstvo u Poreču na rasporedu od 14. do 20. lipnja 2014. godine, potrebno je osnovati Organizacijski odbor EP-a koji će biti glavno tijelo zaduženo za organizaciju tog iznimno zahtjevnog i opsežnog projekta. Predloženo je da se upute pozivnice na čelne ljude svih meritornih institucija koje bi mogle dati svoj obol u organizaciji EP-a, od predsjednika RH, preko Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (Uprava za sport), Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice, Hrvatskog olimpijskog odbora, Istarske županije, gradonačelnika grada Poreča, Turističke zajednice grada Poreča…
Također je predloženo da se osnuje novo tijelo HPS-a pod nazivom Stručno sportsko programsko povjerenstvo (SSPP) čiji bi zadaci bili sljedeći:
…..– izrada Strategije razvoja pikado sporta u Hrvatskoj
…..– predlaganje projekata čije bi pokretanje dovelo do unapređivanja pikado sporta na državnoj i međunarodnoj razini
…..– predlaganje izmjena postojećih i donošenja novih pravilnika u svrhu poboljšanja uvjeta za pikado sport u RH
…..– usklađivanje pravilnika HPS-a s pravilnicima HOO i odredbama Zakona o sportu
…..– utvrđivanje plana i programa rada svih selekcija
…..– skrb i nadzor organizacije i provedbe nacionalnih pikado natjecanja, međunarodnih turnira i drugih službenih natjecanja HPS-a
…..– predlaganje načina školovanja, osposobljavanja i usavršavanja stručnih kadrova
To bi tijelo sve svoje prijedloge upućivao Izvršnom odboru HPS-a koji bi onda donosio odluke o tome što će se od tih prijedloga usvojiti.
{backbutton}